Afla cum poti avea propria ta firma. Orice afacere de succes incepe cu primul pas:
infiintare societate comerciala.
Este important sa incepi BINE! Apeleaza la profesionisti !

codul caen

 

 

Validate this page
Valid XHTML file Valid CSS file

Important
pentru infiintari firme:

Va recomandam :

juristfirme.ro
Avocati, Contabili, Ingineri, Alti specialisti. Asistenta legala completa pentru firme

lichidarefirma.ro
Lichidare firma - servicii de dizolvare si lichidare societate comerciala cu, sau fara, necesitatea angajarii unui lichidator.

traduceri-engleza.ro
Traduceri engleza romana sau traduceri romana engleza de mare volum si in termene record. Profesionalism in traduceri pentru dumneavoastra!

traduceri.biz
Servicii profesionale de traduceri autorizate la nivel national

apostile.ro
apostile, supralegalizari, rezidenta, reintregirea familiei, cetatenie, s.a.

declaratiadevaloare.ro
pregatire, verificare dosar, programari online

asistentemedicale.ro
selectie si recrutare pentru locuri de munca in strainatate

pasapoarte.ro
obtinere si preschimbare pasaport pentru romanii din strainatate.

creativia.ro
agentie web - creatie website-uri, design interfata, identitate vizuala

consultia.ro
websitul director al grupului de firme Consultia

crewing.consultia.ro
selectie si plasare personal nave
garantat, cele mai bune salarii.

conversio.ro
servicii de traducere, localizare si interpretariat pentru afaceri

Europe directory
The biggest FREE Europe directory

home / stiri si analize / codul fiscal 2006

Codul Fiscal
Modificari importante in codul fiscal
iulie 2006

In cadrul eforturilor de armonizare a legislatiei romane cu directivele U.E. merita mentionata, chiar si datorita impactului, pe care il are asupra economiei romanesti si a mediului de business din Romania, in general, ultima modificare a prevederilor Codului Fiscal roman, adusa prin legea 343 din 17 iulie 2006 si intrata, in prezent, doar partial in vigoare.

Descarca aici Legea 343 / 17 iulie 2006

Fara a incerca sa intram in detalii de natura contabila, consideram ca informatiile ,care ar putea trezi interesul unui eventual antreprenor, ar trebui sa se refere, in primul rand, asa cum mentiona, in urma cu mai mult de un an, dl Ionut Popescu, ministrul finantelor publice de la acea vreme, la mutarea accentului, conform noii filozofii fiscale, de pe impozitele directe (impozitele pe salarii si impozitele pe proifit, adica pe munca) pe impozitele indirecte (pe consum).

Timpul a dovedit, ca modificarile aduse Codului Fiscal in 2005, laudate de unii, dar atat de criticate de altii, au avut, pana la urma, un efect benefic asupra economiei romanesti si au au mai limpezit, atat cat s-a putut la acea vreme, apele, atat de tulburi, ale fiscalitatii din Romania.

La ce ne putem, insa, astepta si la ce se refera aceste ultime modificari aduse Codului Fiscal prin legea 343 din 17 iulie 2006 ?
In cea mai mare parte este vorba, asa cum spuneam si la inceputul materialului, de alinierea legislatiei noastre la normele U.E. din care merita mentionate prevederile urmatoarelor articole:

(1) Cota de impozit este de 16% si se aplica asupra venitului impozabil corespunzator fiecarei surse din fiecare categorie pentru determinarea impozitului pe veniturile din:
a) activitati independente;
b) salarii;
c) cedarea folosintei bunurilor;
d) investitii;
e) pensii;
f) activitati agricole;
g) premii;
h) alte surse.
(2) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) cotele de impozit prevazute expres pentru categoriile de venituri cuprinse in titlul III."

(1) Persoana impozabila care efectueaza o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, alta decat o livrare/prestare fara drept de deducere a taxei, conform art. 141 alin. (1) si (2), trebuie sa emita o factura catre fiecare beneficiar, cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi lucratoare a lunii urmatoare celei in care ia nastere faptul generator al taxei, cu exceptia cazului in care factura a fost deja emisa. De asemenea, persoana impozabila trebuie sa emita o factura catre fiecare beneficiar, pentru suma avansurilor incasate in legatura cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi lucratoare a lunii urmatoare celei in care a incasat avansurile, cu exceptia cazului in care factura a fost deja emisa.
(2) Persoana inregistrata conform art. 153 trebuie sa autofactureze, in termenul prevazut la alin. (1), fiecare livrare de bunuri sau prestare de servicii catre sine.
(3) Persoana impozabila va emite o factura, in termenul stabilit la alin. (1), pentru fiecare vanzare la distanta pe care a efectuat-o, in conditiile art. 132 alin. (2).
(4) Persoana impozabila va emite o autofactura, in termenul stabilit la alin. (1), pentru fiecare transfer pe care l-a efectuat in alt stat membru, in conditiile art. 128 alin. (10).
(5) Factura cuprinde in mod obligatoriu urmatoarele informatii:
a) numarul de ordine, in baza uneia sau mai multor serii, care identifica factura in mod unic;
b) data emiterii facturii;
c) denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare prevazut la art. 153, dupa caz, ale persoanei impozabile care emite factura;
d) denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare prevazut la art. 153, ale reprezentantului fiscal, in cazul in care furnizorul/prestatorul nu este stabilit in Romania si si-a desemnat un reprezentant fiscal, daca acesta din urma este persoana obligata la plata taxei;
 e) denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare prevazut la art. 153, ale cumparatorului de bunuri sau servicii, dupa caz;
f) numele si adresa cumparatorului, precum si codul de inregistrare in scopuri de TVA, in cazul in care cumparatorul este inregistrat, conform art. 153, precum si adresa exacta a locului in care au fost transferate bunurile, in cazul livrarilor intracomunitare de bunuri prevazute la art. 143 alin. (2) lit. d);
g) denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare prevazut la art. 153, ale reprezentantului fiscal, in cazul in care cealalta parte contractanta nu este stabilita in Romania si si-a desemnat un reprezentant fiscal in Romania, in cazul in care reprezentantul fiscal este persoana obligata la plata taxei;
h) codul de inregistrare in scopuri de TVA furnizat de client prestatorului, pentru serviciile prevazute la art. 133 alin. (2) lit. c)-f), lit. h) pct. 2
si lit. i);
i) codul de inregistrare in scopuri de TVA cu care se identifica cumparatorul in celalalt stat membru, in cazul operatiunii prevazute la art. 143 alin. (2) lit. a);
j) codul de inregistrare in scopuri de TVA cu care furnizorul s-a identificat in alt stat membru si sub care a efectuat achizitia intracomunitara in Romania, precum si codul de inregistrare in scopuri de TVA, prevazut la art. 153 sau 1531, al cumparatorului, in cazul aplicarii art. 126 alin. (4)
lit. b);
k) denumirea si cantitatea bunurilor livrate, denumirea serviciilor prestate, precum si particularitatile prevazute la art. 1251 alin. (3) in definirea bunurilor, in cazul livrarii intracomunitare de mijloace de transport noi;
l) data la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile sau data incasarii unui avans, cu exceptia cazului in care factura este emisa inainte de data livrarii/prestarii sau incasarii avansului;
m) baza de impozitare a bunurilor si serviciilor, pentru fiecare cota, scutire sau operatiune netaxabila, pretul unitar, exclusiv taxa, precum si rabaturile, remizele, risturnele si alte reduceri de pret;
n) indicarea, in functie de cotele taxei, a taxei colectate si a sumei totale a taxei colectate, exprimate in lei, sau a urmatoarelor mentiuni:
1. in cazul in care nu se datoreaza taxa, o mentiune referitoare la prevederile aplicabile din acest titlu sau din Directiva a 6-a, ori mentiunile
- scutit cu drept de deducere,
- scutit fara drept de deducere,
- neimpozabila in Romania,
- neinclus in baza de impozitare;
2. in cazul in care taxa se datoreaza de beneficiar in conditiile art. 150 alin. (1) lit. b)-d) si g) sau ale art. 160, o mentiune la prevederile prezentului titlu sau ale Directivei a 6-a ori mentiunea "taxare inversa";
o) o referire la alte facturi sau documente emise anterior, atunci cand se emit mai multe facturi sau documente pentru aceeasi operatiune;
p) orice alta mentiune ceruta de acest titlu.
(6) Semnarea si stampilarea facturilor nu sunt obligatorii.
(7) Prin derogare de la alin. (1) si fara sa contravina prevederilor alin. (3), persoana impozabila este scutita de obligatia emiterii facturii, pentru urmatoarele operatiuni, cu exceptia cazului in care beneficiarul solicita factura:
a) transportul persoanelor cu taximetre, precum si transportul persoanelor pe baza biletelor de calatorie sau a abonamentelor;
b) livrarile de bunuri prin magazinele de comert cu amanuntul si prestarile de servicii catre populatie, consemnate in documente, fara nominalizarea cumparatorului;
c) livrarile de bunuri si prestarile de servicii consemnate in documente specifice, care contin cel putin informatiile prevazute la alin. (5).
(8) Prin norme se stabilesc conditiile in care:
a) se poate intocmi o factura centralizatoare pentru mai multe livrari separate de bunuri sau prestari separate de servicii;
b) se pot emite facturi de catre cumparator sau client in numele si in contul furnizorului/prestatorului;
c) se pot transmite facturi prin mijloace electronice;
d) se pot emite facturi de catre un tert in numele si in contul furnizorului/prestatorului;
e) se pot pastra facturile intr-un anumit loc.
(9) Prin derogare de la dispozitiile alin. (5), se pot intocmi facturi simplificate in cazurile stabilite prin norme."

 

top pagina